25 października 2014

"Chusteczki" makaronowe z pesto z suszonych pomidorów

Dobra, niech tam, w końcu musiał nadejść ten dzień, kiedy zabieram się za ręcznie robiony makaron. Nie bez przyczyny, postanowiłam to zrobić właśnie dzisiaj. 25 października obchodzony jest Światowy Dzień Makaronu. Jakiś rok temu oglądałam program kulinarny, w którym Antonio Carluccio i Gennaro Contaldo, wspólnie przygotowywali fazzoletti. Panowie bardzo mnie zainspirowali, przepis zapisałam na jednej z miliona kartek z przepisami.


Składniki:
300 g mąki pszennej
3 jajka
szczypta soli
garść sera bursztyn
pesto z suszonych pomidorów
(przepis na 2 spore porcje)

Mąkę wysypujemy na blat kuchenny, robimy w środku wgłębienie, do którego wbijamy jajka i odrobinę soli. Sukcesywnie mieszamy składniki. Ciasto wyrabiamy dość długo i dokładnie, musi być gładkie i elastyczne. Owijamy je w folię i wkładamy na 20 minut do lodówki. Po tym czasie, wysypujemy na blat trochę mąki i rozwałkowujemy ciasto na grubość 2 mm. Ciasto kroimy na kwadraty dł. ok 12 cm. Gotujemy je 3 minuty, w osolonej wodzie. Makaron odcedzamy, zostawiając trochę wody po gotowaniu. Dodajemy do niego pesto, dokładnie mieszamy. W razie potrzeby dolewamy wody z makaronu. Nakładamy na talerze i posypujemy serem.

3 komentarze:

  1. gratuluję Zebrania Się :) ja ciągle nie mogę...

    OdpowiedzUsuń
  2. Też muszę wreszcie zrobić domowy makaron - Twój w najprostszej postaci, pyszny :) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Dlatego zaczęłam właśnie od makaronu fazzoletti. Sam przepis jest prosty, kształt makaronu banalny. To jest naprawdę dobry pomysł na pierwszy makaron. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń