10 listopada 2014

Budyń jaglany

Zastanawiałam się ostatnio w jaki sposób mogłabym przemycić w potrawie, znielubioną przez My kaszę. Jedyną opcją było zmiksowanie jej i dodanie do niej czegoś ciekawego. Budynie zdarza nam się czasami zjeść, miałam (i nadal mam) w planie zrobić budyń domowym sposobem. Po dokładnym zmiksowaniu kaszy, uzyskałam właściwie konsystencję budyniu, smak też mnie zaskoczył. Dzisiaj spróbuję oszukać jeszcze dwie osoby :). Żeby jeszcze bardziej zachęcić moje króliki doświadczalne, dodałam do budyniu parę kostek gorzkiej czekolady. Przepis, który wrzucę teraz, był opracowany przed dodaniem czekolady, dlatego deser jest jasnego koloru.


Składniki:
1 szklanka suchej kaszy jaglanej
14 suszonych daktyli bez pestek (w tym 4 do posypania budyniu)
ziarenka z 1/3 laski wanilii
1/4 szklanki mleka
płatki migdałów
(przepis na 4 porcje)

Kaszę gotujemy w wodzie około 25 minut. Odcedzamy i odstawiamy ją na chwilę. Do blendera wrzucamy lekko ostudzoną kaszę, daktyle, ziarenka wanilii i dodajemy mleko. Wszystko miksujemy tak długo, aż uzyskamy jednolitą masę. Możecie na początek dać mniej daktyli i sukcesywnie dodawać następne, wtedy macie pewność, że nie przesłodzicie. Budyń przelewamy do miseczek, posypujemy płatkami migdałów i kawałkami daktyli.

2 komentarze:

  1. mój ulubiony! mogłabym go jeść beż końca :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polubiłam również. Kasza wymiata :). W weekend może coś wytrawnego, obmyślam.

    OdpowiedzUsuń