21 grudnia 2014

Kawówka

Z tym alkoholowym cudem mamy do czynienia już dość długo. Przepis też gotowy jest już od dawna, ale wszystkie zdjęcia, które próbowałam robić, nie podobały mi się. Ciągle coś nie pasowało, światło, dodatki, kieliszek. W końcu się poddałam. Dziś się uparłam i postanowiłam zakończyć sprawę dotyczącą publikacji kawówki na blogu. Dalej nie jestem zadowolona z efektu, ale już naprawdę nie mam cierpliwości. Tak jak w przypadku innych alkoholi zamieszczonych u mnie, tak i tutaj dobór dodatków tak naprawdę zależy od Was. Próbowałam wielu opcji, najmniej udaną była kawówka z anyżem, najlepszą z cynamonem i wanilią. 


Składniki:
1 l spirytusu
700 ml wody
200 g kawy mielonej
4 łyżki miodu (lub więcej)
1 kora cynamonu
1 laska wanilii

Do gotującej wody wsypujemy kawę, przekrojoną wzdłuż laskę wanilii i cynamon, gotujemy na małym ogniu około 5 minut. Odstawiamy do ostygnięcia. Kawę odcedzamy. Napar z kawy mieszamy w dużym słoju ze spirytusem, miodem i  dodajemy użyte wcześniej cynamon i wanilię, odstawiamy przynajmniej na 2 tygodnie. U nas kawówkę przed spożyciem miesza się z mlekiem. Jeżeli chodzi o proporcje, musicie wyczuć sami, każdemu smakuje inna moc tego alkoholu (chodzi tutaj także o moc kawy). Można także dodać parę kostek lodu.

2 komentarze:

  1. Ojj tak, napiłabym się czegoś takiego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam zrobić, nawet z połowy składników. Jest naprawdę bardzo wydajna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń