15 lutego 2015

Zupa krem z selera i mleka koziego

Ten przepis już dawno chodził mi po głowie. Miałam trochę oporów, ponieważ seler ma dość charakterystyczny smak. Nie każdemu pasuje, a w większych ilościach, jest średnio sympatyczny w smaku. Okazało się jednak inaczej, przynajmniej w przypadku tej zupy. Krem jest aksamitny, delikatny w smaku, mleko kozie lekko go podkręca. Jeżeli nie przepadacie za smakiem mleka koziego, można zastąpić je krowim. Jeśli nie mieliście okazji jeszcze jeść zupy z selera, polecam. Naprawdę polecam. I nie zapomnijcie dodać szczypiorku.


Składniki:
0,5 kg selera
2 ziemniaki
1 duża cebula
1 l bulionu warzywnego
1 szklanka mleka koziego
1 ząbek czosnku
szczypta gałki muszkatołowej
olej rzepakowy
grzanki z ulubionego pieczywa
płatki migdałów
szczypiorek
sól
(przepis na 5 porcji)

Seler i ziemniaki obieramy i kroimy w małą kostkę, myjemy. W garnku rozgrzewamy olej, wsypujemy do niego ziemniaki, seler, pokrojoną w mniejsze kawałki cebulę i rozdrobniony czosnek, smażymy około 5 minut. Do całości wlewamy bulion i mleko, gotujemy około 25 minut. Doprawiamy gałką muszkatołową i solą. Zupę studzimy i miksujemy na gładki krem. Podgrzaną, podajemy z grzankami, uprażonymi płatkami migdałów i szczypiorkiem.

6 komentarzy:

  1. Pysznie się prezentuje! Krem z selera robię i chętnie go zjadam, bardziej inryguje mnie dodatek mleka koziego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mleko kozie jest dość charakterystyczne. Ja je bardzo lubię, aczkolwiek mogłabym bez niego żyć. Jak masz podobne podejście jak ja, powinno Ci pasować.

      Usuń
  2. czy można zastąpić mleko kozie krowim?

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam krem z selera, łączę go zazwyczaj z serem brie, a czasem z pleśniowym. Twoja propozycja zapowiada się smakowicie i zapewne ją wypróbuję, bo jestem wielkim fanem kozich wyrobów ;) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedługo na pewno spróbuję z innymi serami. Brie.... mhmmm, na 100% :).

      Usuń