17 maja 2016

Coleslaw z młodej kapusty

Z poprzedniej potrawy została mi młoda kapucha, dodatkowo zioła w lodówce miały się ku końcowi, dlatego trzeba było coś wyczarować. I powstał coleslaw, bardzo podobny w smaku do tego z białej kapusty, ale delikatniejszy. Nie bawiłam się nawet w żadne solenie kapusty i odsączanie, po prostu ją pokroiłam i zmieszałam z resztą składników. Korzystajcie z sezonowych owoców i warzyw, zamieniajcie oryginalne potrawy na "podróbki", bawcie się smakami. Nikt Wam za to głowy nie urwie... no chyba, że prowadzicie bloga :). Już parę razy dostało mi się po łbie za to, że używałam nazw, których używać nie powinnam. No i co? Jestem u siebie i mogę robić co chcę. Ha!  


Składniki:
pół główki młodej kapusty
1 marchewka
1 ząbek czosnku
pół pęczka szczypiorku
pół pęczka koperku
2 łyżki jogurtu naturalnego
1 łyżka majonezu
pół łyżeczki octu winnego
sól
pieprz

Kapustę i zioła szatkujemy, marchewkę ścieramy na dużych oczkach, czosnek rozdrabniamy. Z reszty składników robimy sos. Całość doprawiamy solą i pieprzem, dokładnie mieszamy. Sałatkę chłodzimy w lodówce minimum 30 minut.

2 komentarze: